Jak odpisywać części zamienne

Zakup części do naprawy samochodów, znajdujących się w bilansie organizacji, odnosi się do kosztów utrzymania i eksploatacji środków trwałych. Umorzenie ich rzeczywistej wartości w ramach pozostałych wydatków dokonuje się w tym okresie rozliczeniowym, gdy zostały one zrealizowane.

Instrukcja

1
Оприходуйте części zamienne do samochodów, które pojawiły się w organizację, na podstawie konosamentu, faktury, jeśli one były nabywane za bezgotówkowe, albo na podstawie paragonu, jeśli kupił je w sklepie za gotówkę. Sporządź zapłacić w poślizg na formularzu M-4, podpisany кладовщиком. W rachunkowości księgowanie na оприходованию części zamiennych będzie taka: „Debet na koncie 10-5 „części Zamienne”, Kredyt w rachunku 60-1 „Rozrachunki z dostawcami” (71 „Obliczenia z odpowiedzialni przed osobami”)”.
2
Powiedz części zamienne do naprawy pojazdów do transportu działka. Złóż wymagania-podpisem na formularzu M-11. Dokument musi być podpisany кладовщиком mechanikiem i fazy, który pod koniec miesiąca ma obowiązek sporządzić materialny raport o użyciu materiałów i akt o naprawie samochodów. W ustawie wskazuje się, na jaki pojazd wydatkowane części zamienne. Dokument podpisany przez komisję złomowania materiałów, stosuje na rozkaz przełożonego. Na podstawie materialnego raportu i ustawy o naprawie samochodów zanieść koszt części zamiennych, przekazanych do transportu działka, na koszty utrzymania pomocniczy produkcji okablowania: „Debet na koncie 23 „Pomocniczy produkcji”, Kredyt w rachunku 10-5 „części Zamienne”.
3
Złóż zużyte części na podstawie wadliwej wiedomosti i ustawy o naprawie samochodu. Prześlij je na magazynie wymagania-faktury w formie M-11, jeśli przez komisję podjęta decyzja „niech полежат na wszelki wypadek, może naprawiamy”. Jeśli praktyczne kierownictwo zdecydowało się oddać zużyte części na złom, to najpierw zabierz ich cena w debet na koncie 10-6 „Inne materiały”, obliczonego w cenie złomu. Na podstawie faktury i dokumentów punktu odbioru złomu, należy wykupić ich rozdysponowanie okablowaniem: „Debet 91-1 „Inne dochody”, Kredyt 10-6 „Inne materiały”. Jeśli zużyte części zamiennych podjęta decyzja – „wyrzucić”, to w dokumentach w likwidacji powinna być wykonana przez znak o tym, że są wyrzucone na śmietnik.