Jak naprawić wiertarka
Samodzielna naprawa elektrycznego jest dostępny każdemu, kto choć trochę zna электротехникой i ma podstawowy zestaw narzędzi. Tak jak większość modeli elektronarzędzi ma podobną konstrukcję, proces ich naprawy będzie podobny.
Trzeba
- – zestaw narzędzi;
- – multimetr (tester);
- – papier ścierny i pasta притирочная
Instrukcja
1
Zdemontować wiertarka. W tym celu należy zdjąć uchwyt i poluzować opaskę, выкручивая pokrętło przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Następnie odkręć śruby na obwodzie obudowy. Podważ śrubokrętem połówki obudowy i delikatnie oddziel je.
2
Odciągnąć sprężynę szczotki i zwolnij ją. Aby usunąć kotwica silnika wyciągnąć szczotkę na połowę długości lub całkowicie, w zależności od konstrukcji. Przy ich instalacji śledź zachowaniem pierwotnego położenia szczotek. Ich zużycie można ustalić na podstawie tego, czy dotyczy sprężyna щеткодержателя. Zużyte części wymienić na nowe.
3
Jeśli nie ma możliwości zdobyć nowe szczotki, przygotuj je samodzielnie z piór każdego gospodarstwa domowego коллекторного silnika. Oryginalna szczotka powinna spełniać następujące wymagania: rozmiar musi być nie mniej konieczne, formularz wniosku powinien być bezpieczne i wystarczającej długości do nowego miejsca instalacji. Typ szczotki lepiej wybrać cynkowo-grafitowy, choć podczas nagłego remontu to nie ma znaczenia.
4
Uchyliwszy stojan silnika, wyjmij wkład z łożyskiem i kół zębatych przekładni, a następnie pozostałe elementy przekładni wraz z kotwicą i drugim łożyskiem. Uszkodzenia przekładni, kół zębatych i przekładni ślimakowej zdarzają się rzadko i są związane albo z uszkodzeniami obudowy elektrycznego lub jego zakłóceń.
5
Zużycie łożysk z dziurkacza określić na słuch podczas pracy nie jest możliwe. Dlatego należy okresowo sprawdzać ich razem ze szczotkami silnika. Wizualnie zużyte łożyska rozliczają na przerwę. Aby to zrobić, przytrzymaj wał łożyska, spróbuj poruszyć zewnętrzną magazynek strony w kierunku wału. Przerwa w 2 mm i więcej wskazuje na krytyczny zużycie.
6
Ocenić stan kotwice silnika. Niewielka ciemnienie powierzchni – to normalne. Obecność bruzd i выгораний mogą mówić o dozwolonym przeciążenia podczas pracy. Jeśli kotwica ma normalny wygląd, sprawdź uzwojenia, które mogą być otwarte lub zwarcie. Zmierz rezystancję uzwojeń na ich stykach. Jeśli jest mniej niż 4 Ohm na każdej, a po włączeniu wiertarki rama zaczyna się rozgrzewać, przyczyna usterki – межвитковое zwarcie. Aby rozwiązać ten problem, ustaw uzwojenie.
7
Aby wykryć zwarcie uzwojenia kotwice, jeden przewód miernika podłącz do płyty, a innym stopniowo przejść na każdym uzwojeniu, począwszy od jednego końca do drugiego średnicy. Wartości normalnych oporów dla każdego modelu elektrycznego swoje. Sprawdź je w instrukcji obsługi lub w punkcie serwisowym. Nienormalnie duży opór na płytach kotwice oznacza przerwanie uzwojenia.
8
Do szlifowania zadrapaniami i bruzd na kolektorze silnika zacisnąć wolny koniec wału w oprawkę inny wiertarki i na średnich obrotach praca kolektor мелкоабразивной szkła papierem ściernym, przyciskając ją równomiernie na całej powierzchni roboczej. Po ściernego papieru przesuń szlifowanie притирочной pastą. Duże bruzdy i выгоревшие obszary проточите na tokarce.