Jak napisać rozszerzoną autobiografię

Autobiografia – to opis życia człowieka, złożoną im samym. Osobista „kronika” pojawiła się już w Starożytnym Rzymie jako gatunek literatury. Przez długi czas własnym жизнеописанием zajmowali się tylko kreatywnych ludzi: filozofowie, poeci, artyści. Znacznie później dołączyli do nich sukcesy biznesmeni i politycy. Chyba właśnie historii życiowej drogi biznesowej elity, można uznać za pierwszymi próbkami rozszerzonej autobiografii. Na pewno wymagania do jej pisanie dziś stawiane są inne.

Trzeba

  • – świadectwo pracy (kopia);
  • – dokumenty potwierdzające uzyskane wykształcenie;
  • – dokumenty osobiste (akt ślubu, świadectwo urodzenia dzieci, itp.).

Instrukcja

1
Naucz się odróżniać autobiografię od cv i profili, codziennych notatek, pamiętników i innych osobistych tekstów. Rozszerzona autobiografia – oficjalny dokument, który piszesz na żądanie przyszłego pracodawcy przy przyjęciu do uczelni lub w innej sytuacji społecznej.
2
Od cv i profili autobiografię odróżnia wolna forma pisania. Nie otrzymasz tabelę ze standardowymi pytaniami. Osobista biografia będzie wynosić, samodzielnie podejmując decyzję o wielkości, strukturze, stylu prezentacji. Pomimo udzielenie wolność słowa, wyrażenia dobieramy starannie. W autobiografii nie ma miejsca пространным rozumowaniom i nadmiernym pochwał pod swoim adresem. Ale i krytycznych wypowiedzi pod adresem, na przykład, byłego szefa nie powinno być. Pamiętaj, że twój tekst będzie z uzależnieniem traktować pracownicy czynnej służby, oceniając nie tylko osiągnięcia pracy, ale i cechy osobowości.
3
Sporządź plan rozszerzonej autobiografii. Opowiadanie musi być w porządku chronologicznym i obejmuje całe życie: od urodzenia do chwili obecnej. Podstawowe elementy planu mogą być takie:- pełne dane osobowe: nazwisko, imię, imię ojca, data i miejsce urodzenia, stan cywilny;- wykształcenie: nazwa uczelni, w tym szkoły i datę szkolenia;- główne etapy pracy;- dodatkowe informacje: specjalne umiejętności, unikalne umiejętności, cenne publiczny doświadczenie itp., – dane kontaktowe i podpis.
4
Napisz szkic autobiografii. Nie spiesz się, rozważać i każdy element, pamiętaj, że ważne szczegóły. Opowiadając o swoim pochodzeniu, nie zapomnij o rodzicach. Na przykład, wychowałeś się w rodzinie muzyków. Należy zaznaczyć, że właśnie ten fakt wpłynął na wybór zawodu. Jeśli jesteś w związku małżeńskim i kształcić dzieci, napisz imię, nazwisko i imię małżonka/małżonki, rok zawarcia małżeństwa, imiona i wiek dzieci.
5
Opisując otrzymaną edukacja, poświęć wystarczająco dużo uwagi każdego jego etapu. Mówiąc o szkole i uczelni, wymień ważne chwile, podkreślając swoje przygotowanie teoretyczne w jakiejkolwiek branży wiedza: – udział w ogólnorosyjskich i regionalnych igrzyskach olimpijskich, konkursu, konferencjach naukowych itp.; – specjalne nagrody otrzymane w latach szkolnych i вузовского szkolenia: medale, dyplomy z wyróżnieniem, dyplomy, chwalebne arkusze itp.
6
Podaj przykłady aktywnej postawy życiowej. Na przykład, w szkole byłeś wolontariuszem, a w instytucie grali za koszykarską reprezentację. Jeśli udawało się łączyć naukę w kilku miejscach na raz (na dwóch wydziałach) lub studia i pracę, koniecznie wprowadź to w autobiografii.
7
Upewnij swoją karierę kolejno, zaczynając od pierwszego miejsca pracy. Napisz tylko pełna (bez skrótów i akronimów) nazwa przedsiębiorstwa lub organizacji. Dokładnie podać datę pracy i zajmowane przez ciebie stanowisko. W każdej z nich daj krótką listę obowiązków, wspomina o zdobytym doświadczeniu i najwyższych osiągnięć. Więcej zatrzymuj się na tych zawodowych sukcesach, które charakteryzują ciebie jak wykwalifikowanego specjalisty w określonej dziedzinie.
8
Przyczyny zwolnienia należy podać zwięźle: „w związku z przejściem do innej pracy” lub „w celu zmniejszenia stanu”. Jeśli sytuacja była konfliktowej i wiesz, że potencjalny pracodawca na bieżąco, nie warto ukrywać oczywiste. Jednak ograniczać sobie neutralne słowa, takie jak „zwolniony na podstawie art. 00 kodeksu Pracy federacji ROSYJSKIEJ”.
9
Włącz w okresie zatrudnienia informacje o przejechanych przez ciebie kursach podnoszenia kwalifikacji, przekwalifikowania, szkoleniach i seminariach. Informacja ta podkreśli swoje pragnienie, aby stale się rozwijać w wybranym zawodzie. Nie zapomnij napisać o dostępnych nagrodach.
10
W dodatkowych informacjach wprowadź wszystko to, co nie znalazło się w główne sekcje: pozytywne cechy charakteru, hobby, fakty udziału w życiu politycznym itp.
11
Przeczytaj uważnie projekt autobiografii, popraw błędy. Przepisz go gdzieś pisma lub pisać na komputerze. Na dole arkusza wprowadź dane kontaktowe (telefon, adres, e-mail) i umieść osobisty podpis.
Porada
Wszystkie ważne dane (nazwy organizacji, datę nauki i pracy, itp.) списывайте tylko z oryginałów dokumentów.