Jak dokonać zwrotu towaru do sklepu
Po zakupie towaru radość z zakupu często ustępuje rozgoryczeniem: przyniósł towar do domu i zauważył małżeństwo lub coś ci nie podeszła wielkości. W niektórych przypadkach można łatwo rozwiązać ten problem zwrotem towaru z powrotem do sklepu. Relacje między kupującym a sprzedającym jest regulowane ustawą „O ochronie praw konsumentów”. W nim określone wymagania do sprzedaży towarów i usług, a także prawa konsumentów i sankcje do sprzedawców.
Trzeba
- – wniosek o wymianę towaru lub odstąpienia od umowy kupna sprzedaży,
- – czek (jeśli zachował się).
Instrukcja
1
Aby powrócić годного towaru masz 14 dni, ale to nie odnosi się do takich kategorii jak sprzęt agd, przedmioty osobistego użytku, leków, roślin, towary tekstylne, meble, agd, samochody, książki, itp., Istnieje pewna lista danych towarów, który jest zatwierdzony przez rząd Federacji Rosyjskiej z 19 stycznia 1998 r. nr 55.
2
Do zwrotu towaru należy skontaktować się ze sklepem, gdzie dokonywali zakupu, nie zapomnij zabrać ze sobą dowód osobisty, czek na towar. Jeśli oddajesz lub zwrotu nadający się towar, wskazane jest, aby opakowanie zostało zapisane (nie dotyczy to dużych urządzeń gospodarstwa domowego), a także nie niszczy wygląd (brak śladów użytkowania, rys, pęknięć itp.). Wyjaśnij swoje żądanie pracownika sklepu, można to zrobić w formie ustnej. Zgodnie z ustawą „O ochronie praw konsumentów”, możesz żądać wymiany towaru na inny lub odstąpienia od umowy sprzedaży i zwrotu pieniędzy.
3
Niewłaściwy towar w przypadku wad później niż w ciągu 14 dni od daty zakupu, nie będzie w stanie tak po prostu wymienić lub zwrócić. W tym przypadku trzeba będzie podać pracownikowi sklepu wady ujawnione w trakcie eksploatacji przedmiotu lub rzeczy, małżeństwo itp. Towar zostanie wysłany na wiedzę specjalistyczną, która potwierdzić dostępność wady fabryczne, a być może wskaże, że awaria nastąpiła z twojej winy. Zwrot niewłaściwy towar można nawet w przypadku braku fabrycznego opakowania, paragonu, obecność śladów użytkowania.
4
W przypadku odmowy zwrotu lub wymiany towaru napisz pisemną reklamację do sklepu, podając wszystkie dane o zakupie, jest wadliwy, a także swoje wymagania. Dokument marka w 2 egzemplarzach, w jednym z nich pracownik sklepu powinien podpisać się o przyjęciu. Prawa do pisemne oświadczenie należy odpowiedzieć w ciągu 10 dni. W liście zaznaczono, decyzja administracji sklepu w sprawie reklamacji.
5
Jeśli sklep pisemnie odmówił ci w wymianie (zwrotu) towaru, możesz skontaktować się z pozwu do sądu.