Co to przysłowia i powiedzenia
Przysłowia i powiedzenia – małe folklorystyczne formy języka rosyjskiego, za pomocą których może być zakwestionowane nauczania, myśli o świecie i o życiu. W пословицах i powiedzenia są używane słowa i wyrażenia, które nie odzwierciedlają bezpośrednie ich sens, a иносказательный. Postrzeganie świata nie może być jednoznaczne, dlatego podczas nauki znaczeń, zawartych w folklorze, dzieci już w wieku przedszkolnym uczą się postrzegać na różne sposoby, a słowo i życie.
Trzeba
- – zbiór przysłów i powiedzeń;
- – ludowy kalendarz.
Instrukcja
1
Przysłowia są szeroko stosowane w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym ojczystego języka. I chociaż dzieci w tym wieku odczuwają wyroku, wyrażone w przysłowie w dosłownym znaczeniu, mogą już łapać ich uogólniający charakter, co rozwija ich myślenie, daje możliwość łapać wieloznaczność słów. K. D. Ушинский podkreślał, że przysłowia mają duże znaczenie przy początkowym nauczaniu języka ojczystego.
2
Zdaniem W. I. Dal przysłowie jest jak przypowieści, i jak każda opowieść składa się z dwóch części: osądzenia i nauki, interpretacji. Przedszkolaki często wymaga podpowiedź, nauczanie, ostrzeżenie. Na przykład, w powiedzenie „Siedem razy, raz obciąć”, zawiera nie tylko naukę do krawca, ale i wyraża ogólny sens popełnienia dowolnego czynu dopiero po jego dokładnym myślenia i przewidywania skutków.
3
Dorosły, wykorzystując w swojej wypowiedzi przysłowia, może zorganizować z dzieckiem rozmowę o różnych znaczeniach. Na przykład przysłowie „Każda ryba jest dobra, jeśli na hak poszła” może wyrażać szczęście i szczęście człowieka w różnych dziedzinach działalności.
4
Powiedzenie w przeciwieństwie do przysłowia nie jest pełną oceną, to jak by nie договаривает, dlatego zmusza człowieka додумывать, rozumowania, przeprowadzać analogię. W. P. Аникин przytacza przykład powiedzeń, które odzwierciedlają bezpośrednie znaczenie słowa „głupi”: „Nie wszyscy w domu”, „Jedna klepka brakuje”.
5
Ludowe przysłowia – to powszechnie występujące w kształcie wyrażenia, trafnie określające jakieś naturalne lub życiowe zjawisko. Przysłowia są używane w nauczaniu dzieci w wieku przedszkolnym obserwacji przyrody, przy nauce ludowego kalendarza: „W kwietniu ziemia преет”, „W zimowy chłód każdy młody” i inne.
6
Przysłowia i powiedzenia często niosą w sobie ironię, żart, czego brakuje u dzieci w wieku przedszkolnym. Dzieci stopniowo, do 5-6 lat zaczynają rozumieć ironię, jej taka metafora. Wyrażenie „prędzej mi kaktus wyrośnie” odzwierciedla humor osoby mówiącej w odniesieniu do przyszłych wydarzeń, ale w nią nie mówi bezpośrednio, że jest to zadanie niemożliwe, dlatego nikt nie zamierza go przestrzegać.
7
Przysłowia i powiedzenia niosą w sobie i wartości sens, stosunek do życia, do tradycji, do społecznych położenia społeczeństwa. Na podstawie małych form folklorystycznych diagnostyczne opracowane na określenie życiowych wartości człowieka. Dzieci oferowane pary przysłów, odbijających i negatywne, i pozytywne nastawienie do zjawiska. „Praca wilk w lesie nie ucieknie” i „Bez pracy nie выловишь i ryby ze stawu”. Pary takich przysłów można odebrać samodzielnie.
Należy zwrócić uwagę
Jeśli dziecko używa przysłowia w kontaktach z tobą, koniecznie sprawdź, jakie znaczenie przywiązuje do tego wyrażenia.
Porada
Częściej jeść mowy przysłowia i powiedzenia, to pomaga dzieciom szybko nauczyć się myśleć obrazowo.