Jak zrobić napęd na cztery koła

Koła napędowe znajdują się na osi, na której jest przekazywana twisted chwili: właśnie te koła są połączone z silnikiem. Prowadzeni przez samego koła po prostu płyną. Istnieje kilka rodzajów napędu: przedni, tylny i pełna. Każdy z tych napędów ma swoje własne cechy.

Trzeba

  • – narzędzia;
  • – różnicowy;
  • – вискомуфты.

Instrukcja

1
Dowiedz się podstawowe zasady działania napędu samochodu. Główny węzeł w tym systemie – mechanizm różnicowy. W celu zapewnienia różnej prędkości obrotowej prowadzącej pary kół używają межколесный różnicowy, a wałów napędowych – межосевой różnicowy.
2
Używane różnice mogą być блокируемыми i wolne, a także symetryczne i niesymetryczne. Wirujący chwili w symetrycznych дифференциалах rozłożone równo między dyferencjał, a w niesymetrycznych – niejednakowo. Aby napęd pracował normalnie, w skrzyni biegów musi być межосевой i dwa межколесных mechanizmu różnicowego.
3
W nowoczesnych samochodach z napędem stosuje вязкостная sprzęgło. W urządzeniu wykorzystana silikonowy ciecz, która przyczynia się do zmniejszenia różnicy w prędkościach obrotowych wałów napędowych.
4
Przy проскальзывании jednego z kół w wyniku ogrzewania znacznie zwiększa lepkość silikonowej płynu, przez co dyski вискомуфты łączą się, a obrót wałów napędowych odbywa się z jednakową prędkością. Dla stworzenia pełnego napędu za pomocą kombinacji z centrum wolnego mechanizmu różnicowego i вискомуфты, które pełnią rolę zablokowanego urządzenia pracującego w trybie automatycznym.
5
Drugie urządzenie przeznaczone do blokady – mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Podczas jazdy taki mechanizm różnicowy rozdziela między osiami twisted chwili równo. Zasada działania tego urządzenia: jak tylko rozpoczyna się poślizg kół jednej osi, wirujący chwili razu przerzucana jest na drugą oś, koła, które mają najlepszy sprzęgłem.
Należy zwrócić uwagę
Należy zwrócić uwagę na jakość montażu napędu na wszystkie koła mechanizmu.

Porada
Do napędu na bardziej korzystne jest stosowanie mechanizmu różnicowego zwiększonego tarcia, niż вискомуфты. Mechanizm różnicowy jest to mechaniczne urządzenie, pozwalające zapobiec poślizgowi. W odróżnieniu od mechanizmu różnicowego, sprzęgło wiskotyczne reaguje na utratę przyczepności.