Jak złożyć meldunek w innym mieście

Jeśli chcesz zameldować się w innym mieście, to w zależności od twoich celów rejestracja może być tymczasowe lub stałe. Jednak uzyskanie czasowego zameldowania wymaga twojej osobistej obecności.

Instrukcja

1
Przygotuj wszystkie dokumenty, które będą potrzebne do dokonania zameldowania:- paszport;- dokumenty na mieszkanie (świadectwa własności lub prawo do dziedziczenia, darowizny, itp.); – wojskowej lub приписное świadectwo (zgodnie z prawem nie mają prawa żądać, ale w praktyce często dzieje się inaczej).
2
Wypełnij wniosek na formularzu, podając swoje imię i NAZWISKO, adres odjazdu i adres przyszłego zamieszkania. Pobierz formularz można w biurze mieszkaniowym, паспортиста lub pobrać na stronie www.gosuslugi.ru.
3
Skontaktuj się z паспортисту, jeśli masz zamiar złożyć w innym mieście, stałe zameldowanie. Wyobraź sobie wszystkie dokumenty i выпишитесь starego miejsca zamieszkania. Dostaniesz kartkę odjazdu i poproś паспортиста przesłać je (z paszportu trzeba będzie usunąć kopię) do innego miasta w celu dokonania rejestracji. Bądź przygotowany na to, że ta procedura trwa nie mniej niż miesiąc.
4
Jeśli mieszkanie nie należy do ciebie, ale jesteś krewnym jednego z właścicieli, to z góry poproś go dostarczyć do biura paszportowego w innym mieście pisemną zgodę na swoją stałą rejestrację. To samo dotyczy mieszkań komunalnych. Mąż, żona, rodzice, osoby niepełnoletnie dzieci mogą być określone bez zgody pozostałych współwłaścicieli lub pracodawców mieszkania lub domu.
5
Jeśli masz zamiar złożyć tylko czasową rejestrację, należy stawić się osobiście w meldunkowym innego miasta. Podstawą do takiej rejestracji musi być zgoda wszystkich współwłaścicieli lub pracodawców mieszkania lub domu. Najpierw trzeba przedstawić umowę o bezpłatne korzystanie z poświadczoną przez notariusza. Do mieszkań komunalnych mogą być czasowo określone tylko bliscy krewni pracodawców. Na приватизированной mieszkania może być zarejestrowany każdy, pod warunkiem osobistego obecność wszystkich współwłaścicieli.