Jak zidentyfikować usterkę laptopa

Podczas pracy z komputerami przenośnymi czasami dość trudno znaleźć przyczynę tej czy innej błędy lub usterki. Do wykrywania konkretnych problemów należy użyć specjalne programy i metody.

Trzeba

  • Dostęp do internetu.

Instrukcja

1
Jeśli twój komputer przenośny nie jest włączony, sprawdź, czy napięcie w złączu zasilacza. Spróbuj podłączyć do laptopa bateria, jeśli został wyłączony. Spróbuj ponownie włączyć komputer. Upewnij się, że przycisk włączanie sprawna.
2
Znacznie częściej można zaobserwować następujący obraz: telefon komórkowy, komputer włącza się, ale ładowanie nie odbywa się prawidłowo. Zazwyczaj ta usterka towarzyszą różne tekstowe napisami lub niebieskimi ekranami. Uważnie przeczytaj tekst błędu i znajdź jej opis na stronie producenta danego modelu laptopa.
3
Spróbuj zamienić karty pamięci. Jeśli to nie pomogło, a laptop nadal się nie uruchamia, problem jest najprawdopodobniej w karcie graficznej, procesora lub płyty głównej. Dowiedz typ używanej karty wideo.
4
Jeśli w laptopie jest zainstalowana pełna wersja karty graficznej, wymień ją podobnym modelem. Jeśli masz do czynienia z zintegrowanym видеочипом, skontaktuj się z centrum serwisowym w celu diagnozowania problemów.
5
Jeśli na laptopie brakuje obraz, oznacza to, że problem z kartą graficzną lub wyświetlaczem. Czasami przyczyną tej usterki może być płaski kabel idący do matrycy. Spróbuj zamknąć pokrywę komputera przenośnego i ponownie ją otworzyć. Włącz laptopa kilka razy, ciągle zmieniając pozycji wyświetlacza.
6
Lekko naciśnij na matrycę. Jeśli zobaczysz rozwody w pobliżu miejsca depresja, to znaczy, że problem w obwodzie lub karty graficznej. Zresetuj ustawienia BIOS. Ponownie spróbuj włączyć komputer mobilny.
7
Jeśli nie działają poszczególne urządzenia laptopa, spróbuj zaktualizować sterowniki. Wykonaj pobieranie niezbędnych plików z oficjalnej strony firmy, która ten laptop. Pamiętaj o tym, że w większości przypadków przyczyną problemów są właśnie sterowniki lub zakłócenia w pracy systemu operacyjnego.