Jak wymienić czujnik biegu jałowego

Bieg jałowy silnika bardziej niż potrzebuje kierowcy, szczególnie podczas jazdy na drogach miejskich z dużą ilością świateł i przejścia dla pieszych. Brak możliwości nie gasić samochód w okresach krótkich przystanków, znacznie utrudniają ruch. Zawiesza pracy na biegu jałowym może wystąpić z powodu awarii specjalnego czujnika, odpowiedzialnego za tę funkcję. W przypadku uszkodzenia należy go jak najszybciej wymienić.

Trzeba

  • – czujnik biegu jałowego;
  • – śrubokręt krzyżakowy;
  • – olej silnikowy.

Instrukcja

1
Ustaw swój samochód na płaskiej powierzchni. Postawić samochód na hamulec postojowy. Po zakończeniu gotowania, otwórz maskę samochodu i znajdź regulator biegu jałowego. U większości samochodów znajduje się on na obudowie przepustnicy (można ją znaleźć, naciskając do oporu pedał gazu). Od akumulatora odłączyć zacisk z ładunkiem ujemnym, zapobiegnie to zwarcie w zasilaniu silnika.
2
Zdejmij motylkowy węzeł, aby ułatwić wymianę czujnika biegu jałowego. Regulator jest mocowany za pomocą trzech śrub. Należy je odkręcić zacisk krzyżowy śrubokręt w kierunku przepustnicy węzła. Należy zachować ostrożność, ponieważ w niektórych modelach samochodów jeden z wkrętów może równolegle mocowanie uchwyt wiązki przewodów. Następnie delikatnie zdjąć regulator z króćca przepustnicy.
3
Przed zainstalowaniem nowego czujnika wyczyścić kanał powietrza przepustnicy węzła i powierzchnia do zabudowy pierścienia samouszczelniającego o przekroju okrągłym od zanieczyszczeń. Należy sprawdzić, czy uszczelka, jeśli na nim pojawiły się pęknięcia, zadrapania lub ślady zużycia, należy go wymienić. Przed zainstalowaniem pierścień samouszczelniający o przekroju okrągłym należy dokładnie nasmarować olejem silnikowym.
4
Na otwór przepustnicy węzła nałóż pierścień samouszczelniający o przekroju okrągłym. Następnie do oporu wsuń tam nowy czujnik biegu jałowego. Teraz mocno dokręcić śruby mocujące. Nie zapomnij, aby zamocować uchwyt wiązki przewodów. Przykręcić na miejsce motylkowy węzeł. Sprawdź poprawność i szczelność wszystkich miejsc mocowania. Teraz załóż zacisk z ładunkiem ujemnym na baterię i spróbuj uruchomić silnik.
Należy zwrócić uwagę
Kilka minut po uruchomieniu samochodu silnik może pracować na podwyższonych obrotach w porównaniu z tradycyjnymi wskaźnikami. Jednak po pewnym czasie wszystko wróci do normy. W ten sposób urządzenie reaguje na instalację nowego czujnika biegu jałowego.

Porada
Przed zainstalowaniem nowego czujnika porównać jego wielkość ze starym. Zmierz odległość między kołnierzami i ostrzem igły. Otrzymany wynik musi być identyczny na obu kontrolerach, w przeciwnym razie instalacja zakończy się niepowodzeniem.