Jak uzyskać sponsoring
Sponsoring to wsparcie finansowe dla jakiegokolwiek projektu lub konkursu, w celu uzyskania korzyści, np. dalszej współpracy. Przy takiej transakcji zysk otrzymuje zarówno jedna strona jak i druga. Niektórzy organizatorzy konkursów borykają się z pytaniem: jak znaleźć sponsorów imprezy?
Instrukcja
1
Przede wszystkim zrób swoją ofertę atrakcyjne. Czyli trzeba wyraźnie zaznaczyć to, że w wyniku otrzyma sponsor. Na przykład, można spędzić konkurs piękności. Potrzebne są sponsorzy. Tutaj możesz zaproponować im dalszą współpracę, polegające na dostawie modeli do reklamy ich produktów. Lub szukasz firmy, która miała by wsparcie w prowadzeniu wyścigu. Możesz zaoferować im reklamę ich produktów poprzez naniesienie nazwy marki na samochody wyścigowe.
2
Zrób listę potencjalnych sponsorów, rodzaj ich działalności musi być przybliżona do swojego projektu. Na przykład, w celu przeprowadzenia konkursu piękności można znaleźć sponsorów wśród producentów bielizny, sukien ślubnych, odzieży damskiej, perfum itp. A do przeprowadzenia wyścigów – producentów oleju maszynowego, części zamiennych itp.
3
Szukaj sponsorów za pomocą globalnej sieci. W internecie istnieją specjalne strony internetowe, gdzie szefowie firm oferują swoją pomoc. Jak zwykle na takich serwisach internetowych określone warunki i wymagania sponsorów. Możesz również wysłać swoje ogłoszenia i czekać na odpowiedzi od potencjalnych sponsorów.
4
Stwórz cv organizacji. Jak swoją tam tylko prawdziwe informacje. Tu trzeba krótko opowiedzieć o swojej firmie i dalszych perspektyw jej rozwoju.
5
Zazwyczaj, sponsorzy mają wsparcie finansowe, dlatego zdecyduj z kwotą. Pamiętaj, że to nie musi być niebotyczne, tak jak to zrażać ludzi. Jeśli można liczyć na przyzwoitą kwotę, to podziel go na kilka części, i znajdź jak najwięcej firm lub osób, ile masz części, czyli stwórz całą grupę sponsorów. I pamiętaj, że o zbiorowej pomocy zawsze trzeba zgłaszać, bo nie każdy szef firmy chce zobaczyć swoje logo, wśród wielu innych.