Jak przygotować się do egzaminu, za noc
Od sesji do sesji mieszkają studenci zabawa – zawsze znana prawda. Jeśli naprawdę wesoło spędziły do sesji i o zbliżającym się egzaminie dowiedzieli się dopiero w przeddzień, to masz jedną noc, aby się do niego przygotować. Utopia lub…?
Instrukcja
1
Co kłamać – nawet najbardziej odpowiedzialnego studenta zdarza się sytuacja, kiedy jutro egzamin, a u niego jeszcze „i konia nie było”. A u niektórych studentów taka sytuacja w ogóle norma (co, oczywiście, prawidłowo, ale kogo to zatrzymuje?). I wtedy znajoma obraz: kubek za kubkiem kawy, czytanie abstrakty, próbując wziąć na mózg wygórowane noszę w postaci ogromnej ilości informacji, czerwone oczy rano i napięta cisza w odpowiedzi na pytania egzaminatora. Tymczasem, jeśli podejść do sprawy kompetentnie, to nawet za jedną noc można przygotować się do egzaminu. Na „dobrze” można go, oczywiście, nie zdasz, ale i nie uda.
2
Najpierw stwórz sobie środowisko pracy i nastaw się na to, że będzie musiał ciężko pracować. Żadnych hałaśliwych gości, głośnej muzyki, telewizora, GG i telefonu. Wyłącz to, bo zawsze istnieje pokusa, aby „sprawdzić pocztę jednym глазочком”, a potem okazuje się, że za oknem jest już dobry. Teraz wyjąć wszystkie wykłady z wybranego przedmiotu i lista biletów. Iść trzeba ściśle według listy, tak sam będzie łatwiej.
3
Więc czytasz zadanie pierwszego biletu. Teraz czytasz (w myślach lub na głos – kto, jak lepiej zapamiętywany) wykład na temat tego biletu. A teraz wybierz z wykładu 3 (tak, dokładnie 3) główne propozycje. Mogą to być definicje, zasady, twierdzenia lub cokolwiek innego. Ale elementy powinny być trzy. Zapamiętaj je. Wypowiedz na głos. Najlepiej w jednym z tych wniosków musi zawierać pytanie egzaminacyjnego biletu, tak zapamiętać będzie jeszcze łatwiejsze. W podobny sposób robi ze wszystkimi innymi biletami. Wydaje ci się, że trzy punkty z każdego biletu – jest to bardzo mało? Można dyskutować: główną istotą problemu można ухватили – to raz. Powiedzieć kilka słów na temat każdego z trzech punktów mógł – to dwa. W żadnym wypadku nie żadna na nauczyciela wrażenie człowieka, w ogóle nie слышавшего o jego przedmiot – to trzy. A te trzy czynniki nie pozwalają dostać „niezadowalający” za egzamin.