Jak obniżyć stopień kompresji

Stopień kompresji jest określony przez stosunek całkowitej objętości cylindra do objętości komory spalania paliwa. Mówiąc prościej, to pokazuje, ile razy zostanie zwiększona gęstość mieszanki paliwowo-powietrznej podczas przesuwania tłoczka z dolnym martwym (co) punktu w górny martwy punkt. Stopień sprężania silnika samochodu oblicza i określa się przy jego projektowaniu.

Instrukcja

1
Im wyższy stopień kompresji w silniku, tym wyższa liczba oktanowa paliwa musi korzystać z samochodu. Na przykład, samochody wyścigowe działają na metanolu i mają stopień kompresji 15 i wyżej. Obniżenie stopnia stosowany w samochodach w celu zwiększenia ich mocy. Szczególnie dotyczy to турбодвигателей z doładowaniem. Im wyższe ciśnienie doładowania, tym niższa powinna być stopień kompresji, ponieważ zwiększa ilość wtryskiwanego paliwa i powietrza.
2
Stopień kompresji niski i do tego, aby zwiększyć próg spalania stukowego silnika i uzyskać optymalne kąty wyprzedzenia zapłonu. Na przykład, można zwiększyć pojemność komory spalania, jednak doprowadzić do znaczącej zmiany wartości jest niemożliwe. Można tylko usunąć ostre krawędzie, wygładzają studnie zaworów, wykonać inne operacje, co daje wzrost zaledwie o kilka cm3 i w związku z tym zmniejszenie stopnia sprężania zaledwie kilka dziesiątych.
3
Проточите dno tłoka. Jednak fabryczne mają subtelne dno i znacznie je zmienić nie można. Dlatego metoda ta ma zastosowanie tylko w przypadku, gdy urządzenia w silnik produkowane są na zamówienie.
4
Założyć uszczelkę (element odległościowy) pod głowicę cylindrów. Ona jest grubą metalową płytkę i powtarza konfigurację powierzchni głowicy. Uszczelkę można kupić w gotowej postaci, można wytoczyć samodzielnie. Instalując ją, można unieść głowicę powyżej górnego martwego punktu, zwiększając w ten sposób ilość cylindrów. To, z kolei, zwiększa ilość dostającej się tam mieszanki paliwowej, daje silny wybuch w komorze, co prowadzi do wzrostu momentu obrotowego.
Należy zwrócić uwagę
Stopień kompresji pierwszych silników, silników Otto, robiono małe, 4-5, ze względu na złą jakość paliwa. Przy większej w silniku powstawały detonacji, pukać. Dalej, poprzez obliczeń i dalszych prostych przekształceń technicznych, pojemność komory spalania została zmniejszona, co dało znaczne zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie zużycia paliwa.