Jak napisać pismo o zwrot gotówki
Sprzedające organizacji często borykają się z koniecznością zwrotu błędnie wpłaconych lub wymienionych środków. Płatnicy, na podstawie posiadanych przez nich dokumentów o przeszłości płatności, mają nadzieję odzyskać pieniądze na pierwsze żądanie. Organizacja-odbiorca płatności wymaga przestrzegania porządku zwrotu, gdzie pierwszym krokiem powinno być złożenie wniosku o zwrot, który jest wydawany w formie listu.
Instrukcja
1
Sporządzenie takiej listy może być przydatna zarówno osobom prywatnym, jak i przedsiębiorstwom w przypadku kontrowersyjnych płatności. Schemat listu w takich przypadkach pozostaje bez zmian, z małą korektą odpowiedni do okoliczności. Przygotuj dokumenty potwierdzające wpłata na konto przeciwnicy określonych kwot (dla organizacji), paragon lub rachunek płatności (dla osób prywatnych).
2
Weź papier firmowy organizacji, przeznaczony do korespondencji z innymi organizacjami, zawierający pełne dane. Jeśli takiego nie ma, można umieścić narożny drukowanie lub wypełnić dane ręcznie. Ułóż je w prawym górnym rogu arkusza, raz po wypełnieniu danych odbiorcy.
3
Taki list jest zawsze napisane na nazwę pierwszego kierownika zakładu, więc zacznij od słowa „Dyrektor” (szefa, zarządcy itp.). Następnie wprowadź nazwę instytucji oraz imię i NAZWISKO urzędnika. Należy pamiętać, że osoby prywatnej, w części, przeznaczone do umieszczenia danych nadawcy, trzeba będzie podać własne nazwisko, imię i imię ojca, miejsce zamieszkania, numer telefonu lub e-mail.
4
Znacząco część listu zacznij od nawrócenia „Prosimy o zwrot”. Dalej prosimy o podanie szczegółów sprawy „błędnie wymienione” i wprowadź kwotę, która podlega zwrotowi. Sprawdź umowę (nr i data zawarcia), zgodnie z którym odbył się płatności. Podaj dokument potwierdzający ukończenie płatności (rachunek, zlecenie itp.).
5
Nie zapomnij, aby towarzyszyć list aktem wglądu, który jest must-have aplikacji. Napisz o nim w dziale „Aplikacja”. W końcu listu zabierz miejsce do podpisu kierownika danego zakładu i głównego księgowego. Poinformuj ich stanowiska i spisania podpisu w nawiasach. Wprowadź datę sporządzenia dokumentu i zostaw miejsce do druku.